De 26e Zelfzorg op zondag alweer. Wat vliegt de tijd, de helft van het jaar is alweer voorbij. Hoe kijk jij terug op het afgelopen half jaar? Was er ruimte voor jou en voor alles wat jij belangrijk vindt of werd je vooral geleefd door je agenda? Ik wens je toe dat je het volgende half jaar jezelf op nummer 1 durft te zetten. Geef je grens maar aan, wees maar een beetje liever voor jezelf. Dat is meer dan oké.

Zelfzorg van Bernice
Vorige week zaterdag kwam ik thuis van een weekje vakantie. Ik kan je eerlijk vertellen dat ik ontzettend moest bijkomen van de vakantie en het thuiskomen. Ik heb geprobeerd nog een beetje in de vakantieflow door te gaan maar merkte dat best moeilijk te vinden. Want van strand, zee en duinen letterlijk terug naar de binnenstad is een enorme ommekeer. Ik heb wel een aantal momenten fijn gemaakt met vriendinnetjes door met m’n hangmat in het park te chillen. Ook heb ik thuis met Raaf het fijn gemaakt met kopjes koffie en hij extra lekkere snoepjes. En terwijl ik dit nu schrijf staat straks mijn vriend op de stoep, wordt weer helemaal gezellig!

Zelfzorg van Ingeborgh
Deze week had mijn man vakantie. We zijn er daarom ook even tussenuit geweest. We waren dit jaar nog niet echt met onze camper weggeweest in verband met mijn situatie en heel het gedoe rondom Corona. Nu besloten we 4 daagjes (3 nachten) weg te gaan. Na lange tijd kon ik eindelijk weer even genieten. Wat was dat fijn! We besloten per dag niet teveel te rijden en te proberen zoveel mogelijk fijne dingen te doen. En dat is gelukt.
We hebben gefietst door het mooie Giethoorn en zijn daar heerlijk uiteten geweest. De dag erna belandden we op een prachtige camperplaats in een mooi natuurgebied met veel dieren ( I LOVE IT ). De laatste dag van ons reisje zijn we in Eersel op het mooie E3 strand geweest en hebben we samen cocktails gedronken en hapjes gegeten op het terras van het strandtentje. Het waren drie hele verschillende plekken: een toeristische trekpleister, een camperplaats midden in een natuurgebied met enkel de geluiden van vogels om je heen en een mooie plek op het strand. We hebben genoten en dat was heel heel lang geleden! En nu zijn we weer lekker thuis: enorm moe van alle indrukken maar het was het waard!

Zelfzorg van Shirl
Hoera, het is zaterdag! Na een paar drukke weken heb ik behoorlijk uitgekeken naar deze dag. Geen gezellig feestje, geen verplichtingen, geen plannen en geen telefoontjes. Bas heeft eindelijk een paar dagen vrij en dat betekent dat ook ik even rustiger aan kan doen. Het was best pittig de afgelopen weken en de hitte van de afgelopen dagen maakte de dagen niet bepaald dragelijker voor mijn chronische pijn.
Vanmorgen zijn we met z’n vieren naar de markt geweest (het mag weer!) en hebben we wat gegeten op een rustig terrasje. Nu lig ik even op de bank bij te komen met blote (baby)buik, iets wat ik de afgelopen dagen echt niet durfde vanwege mijn tijgerstrepen, maar vanmiddag kon ik me daar goed overheen zetten. Een fijn dagje, daar was ik wel aan toe!!

Zelfzorg van Naomi
Vandaag doe ik, na weer een nacht niet slapen, heerlijk rustig aan. Zo heb ik een plant overgepot, dronk ik koffietjes én……🥁🥁🥁⁣⁣
Vandaag ben ik dan officieel begonnen aan de opleiding EHBO. Ik vind het rete spannend (hallo faalangst), maar wat vind ik het heerlijk om weer bezig te kunnen zijn met studeren!⁣⁣ Vanavond pof ik dan ook lekker met mijn diertjes op de bank met een serie en mijn fijne verzwaringsdeken. 🤗🔥⁣⁣Wees maar een beetje zacht voor jezelf, jij bent oké! 🤍🌙 ⁣⁣

Zelfzorg van Bas
Ik heb een drukke week achter de rug met 4 nachtdiensten, een kapotte auto en weinig slaap.Vanmiddag zat ik lekker met de voeten in ‘t water om af te koelen en ‘s avonds hebben we samen een film gekeken. Ook heb ik mijn favoriete nootjes gehaald op de markt, zo kon ik toch nog beetje voor mezelf zorgen in combinatie met het drukke gezinsleven.

Zelfzorg van Myrthe
Ik heb een behoorlijk drukke week gehad. Juist in die drukte vind ik het belangrijk om het gevoel te hebben dat er ook ruimte is. Daarom maak ik, hoe vroeg ik mijn bed ook uit moet, iedere dag tijd om rustig te ontbijten, de krant te lezen en mijn halve liter thee op te drinken.
Vrij plotseling gingen mijn afspraken van vrijdag niet door. Dat resulteerde in een dagje helemaal niets doen en rondlopen in een korte broek en een hemdje in plaats van de lange mouwen die ik op mijn werk draag. Wat een verademing! Vrijdagavond voelde ik al wel dat die ene dag nog niet voldoende was om bij te komen, maar gelukkig heb ik verder geen plannen dit weekend. Ik heb zaterdag dus lekker gedaan waar ik zin in had. Beetje werken, naar de stad, mijn nieuwe lievelingsboek kopen (De jongen, de mol, de vos en het paard – Charlie Mackesy), profiteren van de SALE van de Rituals en koffiedrinken. Mét glutenvrije taart.
Geef mij nog maar zo’n dagje!

Zelfzorg van Marije
Het is zaterdag en het is vandaag een zware dag. Ondanks dat heb ik mij er door heen geslagen samen met begeleiding.
Ik ben samen met de begeleiding naar de supermarkt gegaan en heb gekookt voor de groep. Wat was dat lekker en wat heb ik dit gemist!”